Fitness w ciąży


    Ciąża to nie choroba – często powtarzają nam to lekarze, ale jednocześnie wszystko powinniśmy konsultować z lekarzem prowadzącym. Jeśli jednak ciąża przebiega prawidłowo, to oczywiście po konsultacji z ginekologiem, zażywanie ruchu raczej pomaga niż szkodzi. Specjalnie dla Was sprawdzałyśmy miejsca, które oferują zajęcia dla pań w ciąży. Oto, co znalazłyśmy:

    JATOMI FITNESS

    ul. Paderewskiego 1, Koszalin
    ul Stefana Okrzei 3, Koszalin

    W JATOMI nie ma specjalnych zajęć dla ciężarnych, ale po konsultacjach z lekarzem można rozważyć udział w zajęciach typu streching, pilates czy zdrowy kręgosłup.

    http://jatomifitness.pl/pl/

    FITNESS STUDIO DOMINIKA

    ul. Franciszkańska 104B, Koszalin

    Zajęcia dla pań w ciąży „Aktywna Mama” odbywają się we wtorki i czwartki o 10.10. JEst to specjalnie skomponowany miks ćwiczeń oddechowych, jogi i pilatesu. Ćwiczenia odbywają się na piłkach i na macie.

    Koszt – jednorazowy wstęp 20 zł, w karnecie – 15 zł

    https://fitnesstudio.pl

    http://www.akademia-koszalin.pl/zajecia/gimnastyka-kobiet-w-ciazy

    FITESKA STUDIO

    ul. Podgórna 11, Koszalin

    Tu we wtorki o 16.30 położna Arleta Warmińska prowadzi swoją szkołę rodzenia.

    Ciężarne panie mogą dodatkowo skorzystać z zajęć pilates, które odbywają się w środy o 20.00.

    Koszt – jednorazowy wstęp 15 zł, karnet na 5 wejść 55 zł.

    https://www.facebook.com/fiteskastudio/

    STUDIO PILATES ZATRZYMAJ CZAS MONIKA MARSZAŁEK

    ul. Nowowiejskiego 7/1, Koszalin

    Pilates dla kobiet w ciąży (maksymalnie 10 osób) – regularne zajęcia niosą mnóstwo korzyści dla przyszłych mam. Przygotowują do świadomego porodu od strony fizycznej i psychicznej. UCzą prawidłowego oddechu, relaksują i niwelują bóle kręgosłupa. Zapobiegają obrzękom i powstawaniu żylaków. Uelastyczniają i rozluźniają dna miednicy. Przyśpieszają też powrót do formy po porodzie.

    http://www.pilates.koszalin.pl

    SZKOŁA JOGI KLASYCZNEJ AGATA URBAŃSKA

    ul. Zwycięstwa 137, Związkowiec, Koszalin

    Joga dla kobiet w ciąży – praktykę jogi można rozpocząć w każdym tygodniu ciąży, pamiętając że jest to specjalny program przeznaczony tylko dla kobiet ciężarnych.

    http://www.jogaklasyczna.com.pl

    Ćwiczenia w ciąży są niezwykle istotne. Ważną zmianą w ciele kobiety ciężarnej jest wysunięcie punktu ciężkości do przodu. Wtedy tworzy się wgłębienia w odcinku lędźwiowo-krzyżowym kręgosłupa. To właśnie jest źródłem bólu pleców, na które notorycznie skarżą się kobiety spodziewające się dziecka.

    Poród jest ogromnym wysiłkiem, porównywalnym do przebiegnięcia maratonu. To wielki wydatek energetyczny dla kobiety. Podobnie jak przed maratonem przed porodem też trzeba zacząć ćwiczyć. A ruch sam w sobie, niezależnie od tego czy kobieta jest w ciąży, poprawia samopoczucie.

    UDOSTĘPNIJ
    Dziennikarka. Pracowała w "Architekturze-murator", Radio Koszalin i TVP Szczecin, mama dziesięcioletniego kontrabasisty i dwóch księżniczek. Fanka rodzicielstwa bliskości. Od ponad dziesięciu lat wierna wielbicielka Koszalina.