Poznaj 8 najskuteczniejszych pogromców zmarszczek!


    O sposoby na walkę ze zmarszczkami zapytaliśmy Agatę Zejfer, kosmetolożkę, właścicielkę koszalińskiego Studia Kosmetologii. Okazuje się, że problem, który wielu kobietom spędza sen z powiek można skutecznie zmniejszyć. I wcale nie trzeba w tym celu wydawać fortuny na kosmetyki i zabiegi.

    – Odpowiednia pielęgnacja w domu i zabiegi gabinetowe są oczywiście ważne i dają spektakularne efekty, ale tylko wtedy, kiedy cały organizm jest w dobrej kondycji – wyjaśnia Agata Zejfer. – Osobie, która pali papierosy, niezdrowo się odżywia i mało rusza pomogę w gabinecie kosmetologicznym tylko w niewielkim stopniu. Dlatego tak dużą wagę przywiązuję do obszernego wywiadu i znalezieniu wszystkich czynników, które mogą wpływać na wygląd skóry. Sposobów na zapobieganie zmarszczkom i ich zmniejszanie jest kilka. Wymagają trochę uwagi, czasem zmiany trybu życia, ale – w połączeniu z dobrymi kosmetykami i fachową pielęgnacją – dają niezwykłe rezultaty!

    1. Żelazo i witamina C to składniki niezbędne do syntezy kolagenu. Dbając o ich odpowiedni poziom w organizmie można poprawić kondycję skóry. Trzeba jednak zwrócić uwagę, żeby nie była to zwykła witamina C, czyli kwas askorbinowy, ale np. askorbinian sodu – forma, która w mniejszym stopniu zakwasza organizm.

    2. Przeciwutleniacze w diecie i kosmetykach. Wolne rodniki bezustannie uszkadzają komórki skóry. Mamy jednak przeciwko nim skuteczną broń. Związki chemiczne, które szczególnie dobrze radzą sobie ich neutralizacją to np. glutation, witaminy A, E i C, koenzym Q10, polifenole. Szukaj ich na etykietach opakowań kosmetyków. Przeciwutleniacze znajdują się również w zielonej herbacie i czystku.

    3. Kwasy omega w diecie są znane z dobroczynnego wpływu na wiele układów organizmu. Okazuje się, że są też istotne dla kondycji skóry. Kwasy omega wbudowują się w błonę komórkową, a dzięki temu skóra jest mniej podatna na uszkodzenia i zdrowsza.

    4. Miedź. Osłabiona kondycja skóry związana z wiekiem jest wynikiem nie tylko zaburzonej syntezy kolagenu, ale też elastyny. Do produkcji tego drugiego białka potrzebna jest miedź. To więc kolejny pierwiastek, którego poziom w organizmie trzeba utrzymywać na odpowiednim poziomie. Znajdziesz ją m.in. w orzechach.

    5. Masaż twarzy. Jeśli poświęcisz mu chwilę kilka razy w tygodniu – zdziała cuda. Masaż rozluźnia mięśnie mimiczne i pomaga na te zmarszczki, które są związane z napięciem mięśni (np. tzw. „lwia zmarszczka”). Oczywiście najlepiej stosować go profilaktycznie.

    6. Sen. Rada naszych babć – „jeśli chcesz pięknie wyglądać – wysypiaj się” – jest jak najbardziej na czasie! Przemęczenie bardzo szybko staje się widoczne – skóra jest gorzej ukrwiona, szara i bardziej podatna na powstawanie zmarszczek. Szczególnie wokół niewyspanych oczu.

    7. Filtry UV – w tym przypadku kolejny raz sprawdza się zasada „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Każde poparzenie słoneczne i nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV osłabiają i przesuszają skórę. Jeśli chcesz na długo zachować młody wygląd – stosuj kremy z filtrem przez cały rok.

    8. Aktywność fizyczna. Ruch to same korzyści dla organizmu. Również dla skóry. Regularna aktywność fizyczna powoduje, że do wszystkich komórek ciała dociera więcej krwi, a wraz z nią tlenu i składników odżywczych. A dobrze odżywiona i dotleniona skóra wygląda młodziej.